mandag 22. desember 2008

Merry Christmas!



Til tross for darlig vaer og strombrudd, prover jeg saa godt jeg kan med a fa alt klart til jul. Desverre var det vanskeligere enn jeg trodde. Julegaver blir nyttars-gaver, og julekorst blir romjul-kort. Alt i alt saa er det tanken som teller og jeg prover veirkelig aa faa sent alt av gaarde idag:)
Jeg vet at jeg ikke ha vaert verdens beste med aa holde alle sammen oppdatert, men hva kan man si. Det er lenge igjen og jeg skal nok en gang forsoke mitt beste pa aa bli bedre:) Naa har jeg aldri hatt noe saerlig julefolelse, men jeg maa jammen si at sjokoladekalenderen og peperkaker hjelper en del. Og mamma, alle sammen her ble kjempe glad for adventskalenderne (spesielt Sina etter at hun fant ut at sjokoladen inni var tysk) :-P
Selv om jeg ikke liker julegrot, skal jeg gjore et forsok paa aa lage det til familien her, kanskje jeg kan tvinge i dem litt norsk mat igjen, de likte nemlig ikke brunost :-O *sjokkert*
Men jeg onsker dere alle sammen en riktig God Jul og Et Godt Nytt Ar! :)
Nyttars hilsen kommer selvsagt senere ogsaa :) Veldig glad i dere alle sammen, saa nyt ribba og pinnekjott, her blir det kalkun og diverse.

P.s. Julekort er underveis ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ønsker deg en god, spennende og annerledes jul i USA. Håper Santa Claus har registrert at du er der. Og kalkun må jo være den mest amerikanske julemiddagen du kan få. Skal tenke på deg når vi slafser i oss ribba. Hilser fra Bjørn. Stor juleklem fra Turid

Trude sa...

HVAAAAAAAAA????? Har du åpnet pakken med pepperkaker før julaften??? He he he!! Håper du har noen julegaver igjen til "25. desember" da, for er det ikke da dere skal åpne pakker på morgenen i pysjen? Tradisjonene fot-følger meg her hjemme: Idag har jeg pusset sølv. Kjempegøy... Har også vært en tur på Skøyen og levert pakker til barna der.... der var det et hav av pakker allerede - og det er bare fra halve familien! Men Helmer og Frida gleder seg masse til jul. Kanskje du har lyst til å gi meg noen tips Benedicte, til "traditional turkey dinner" skal nemlig ha gjester på dette i jula, og det hadde vært gøy med noen tips fra "over there". Det virker fortsatt som du har det bra "Bene" - det gleder meg virkelig! Her er det varmegrader og snøfritt, men så lenge svoren blri sprø, får en vel være fornøyd!
Stoor klem til deg snuppa fra Tante

Unknown sa...

MÅ BARE SI EN TING: "GOOOOOOOD JUL" - er mye mer jul hos deg enn her hvertfall, nyt julen og husk at i hjertene og hodene så er du her allikevell
Roar

Anonym sa...

Hei Benedicte!
En rikitg, riktig god jul ønsker vi deg herfra. Håper du også har mottat det elektroniske julekortet vi sendte. Broren din er travelt opptatt av å lure seg bort til haugen av pakker, og klemme på de, så alt er som nornmalt m.a.o. :-)
Håper du får en super jul i US.
Juleklem fra Jeremias og Per

Gerd sa...

Hei Benedicte!
Nå er de siste juleforberedelsene unnagjort, så lille-julaften avsluttes med titt på bloggen din. Alltid spennende å se om det er noe nytt fra deg. Ønsker deg en god og hyggelig, om enn en annerledes jul!
Hilsen Leif og Gerd.

Anonym sa...

Kjære gode snille jenta mi!
I dag er det julaften.. og ganske rart egentlig. Du er langt langt borte, Nathalie med Marius, og Jeremias hos pappaen sin.. Så julen her er ikke helt normal og tradisjons rik egentlig! Men Hilde og Jens Erik og Jonas kommer jo til oss så vi skal nok feire med ribbe, medisterkaker og alt det andre som hører med! Mest av alt gleder jeg meg til å høre hvordan du har hatt det! Dere har et kjempe fint "amerikansk" juletre må jeg si! Og bildet av dere alle var kjempe fint!

Ønsker deg og alle "dine" en super amerikansk jul! Super glad i deg snuppa mi!! Merry Christmas Sweetheart!

Unknown sa...

Hei Benedicte og god jul!
Det er så gøy at du har en tilsynelatende fin tid der borte!
Håper tiden fremover blir like spennende og innholdsrik som det har vært hittil!
Nå er det også på tide at du får oversendt noe fra meg inn på kontoen din. Send meg kontonr. du vil ha dette inn på.
Mange gode klemmer fra oss her i Oslo,
Kai