torsdag 20. november 2008

Litt fundring..


Her sitter jeg da, og ser pa bildene av de der hjemme som begynner aa gjore seg klar til russetida. Sparing av penger, kjop av buss og diverse matchende hettegensere.
Da lurer jeg; Hva legger vi i ordet "russetid" om dagen?
Til aa begynne med var det ikke snakk om de storste bussene fylt med det dyreste anlegget. Det var en tid i slutten av videregaende hvor studenter bruker alt de har av penger pa alkohol og moro. Det var de tre ukene i mai hvor du ikke lenger trengte aa dusje hver dag, tre uker hvor du lever under fattigdomsgrensa, men er kanskje sponset litt av folk du kjenner..
Men na er det jo helt annerledes. Denne tiden som skal vaere sa morsom og den beste tiden i ungdomstiden din, har blitt en stor konkurranse om a ha mest penger. Det er jo mer eller mindre en konkurranse om hvem foreldre som har mest penger i rompa. Hvis det er slik natidens studenter farpenger vil jeg ikke vaere en av dem.
Jeg sitter heller aa planlegger en russetid med mye moro, lite penger, men moro!
Er det ikke det det handler om da? Nyte de tre ukene paa a gi blaffen i alt som du vanligvis bryr deg saa mye om? For eksempel hygiene (haha). :D


Der var mine sma tanker for dagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det enkle er ofte det beste vet du! Er klok og vis du jenta mi! Russetiden kommer, og det blir veldig gøy uansett! Nyt ditt år i Amerika først du, så får du minner for resten av livet der og!

Jeg er veldig veldig glad i deg gullet mitt!

nathalie sa...

Det virker nesten som om du ikke skulle sagt at du savner kommentarer... mamma kommenterer jo ABSOLUTT ALT du skriver...:P hehe...men du er jo ganske sot da...
Men du, har du sjekka om de har One Tree HIll serien eller???

Onsker deg til jul forresten?


Peace and love

<3 favorite sister <3

Benedicte sa...

Haha, ja hun er flink til det :P

Jeg trodde du onsket deg OC jeg, har ikke faat sjekket enda, men er paa saken ;) Jeg derimot onsker meg ingenting til jul annet enn gode tanker:)


Savner dere. Klemmer<3

Anonym sa...

Ikke klag nå da... Må jo holde kontakten med gullet mitt! Og du er gullet mitt store jenta mi! ( I tilfelle du blir sjalu vettu!

Hilsen til begge jentene mine fra mamma