søndag 30. november 2008

En "ekte" Thanksgiving.


Ja det kan nok diskuteres, dere..
Klokken 10.00 dro vi til Long Island for aa mote resten av familien. Der skulle vi vaere fra torsdag til sondag. Vi ankommer og gjor oss klare til aa spise det herremaltidet som vi har hort snakk om saa lenge naa. saa faar ve hoere at maten er klar. Kalkunen er ferdig oppskaret paa bordet med all stuffing og mashed potatos ved siden av. MEN det er ikke som man ser paa tv. Her var det koltbord og det var helt greit. Helt til vi under 30 fikk vite hvor fi skulle sitte aa nyte denne "vidunderlige" maten, ikke en stor samling rundt bordet akkurat.Fem "snack-tables" sto rundt omkring i stua for oss til aa spise fra. Jeg maa le naar jeg tenker over det. Saa lenge har jeg sett for meg masse god mat og fine dekte bord. Sa var det dette jeg fikk :P Hehe.

Etter middag og dessert var det "familie-tid" hvor vi spilte at spill kalt catch frase, et spill hvor man skal forklare for laget sitt hvilket ord man ser pa skjermen. Saa etter 5-6 runder med dette takket jeg for meg. (Og nei, jeg har ikke tenkt til a ta med "familie"-leker hjem).

Lordag fikk Sina og jeg lov til a dra til NY City alene og det satt vi stoor pris pa. Vi tok togen inn kl 8:14 og kom hjem kl 16:14. Uansett, vi gikk lenge. Opp 30 kvartaler langs 7th avenue til Central Park gikk tur der og ned 5th avenue til Times Square, brukte mesteparten av tiden der. Vi fikk til og med sett treet selv om det ikke var store greiene, syntes vi da. Vi kunne ikke se verken lys eller dekor, men vi gleder oss til aa se lys tenningen paa tv paa onsdag.

Ellers var det en passe grei Thanksgiving. Naa har jeg opplevd det ogsaa :)

4 kommentarer:

Trude sa...

Heisan!
Jeg tror jeg kan forstå dette med "snack tables" og nedtur følelsen ja! Man har som regel satt seg et bilde i hodet over hvordan ting skal være....Ser ut som om dere spiste av papp/plastik tallerkener også, stemmer det? Men ettersom jeg forstår er du blitt vant med dette nå? ;) Klem fra Tanta di

Benedicte sa...

HAHAHA Ja vi gjorde det :P Det virker som om amerikanerne liker aa hjelpe til med nedbrytningen av ozonlaget, ikke noe jeg har lyst til aa ta med hjem til Norge. Papptallerkner og plast kopper hoerer til pa camping! Plast og papp er latskap.

Anonym sa...

Jeg er helt sjokkert ja!!! Jeg hadde vel litt andre forventninger som deg til din Thanksgiving i USA! Gleder meg til å servere deg middagen din på porselen når du kommer hjem jeg! Utrolig simpelt og lite stilfullt det der!!!! Kan nesten bare le av det egentlig!!! Tenk om de skulle kommet til oss da! De hadde trodd vi var konglige eller noe sånt!!!

Klem fra mamma

Anonym sa...

Hei Benedicte
Nei alt er nok ikke som på film:-)
Håper dere hadde det litt koselig for dét, og at det var litt begivenhet uansett :-) (plasten tross alt) Begynner å bli litt vinter her med et par cm. med snø. Broren din hilser :-)
Klem/
Per